Publications
KAYA ESRA,TURHAN MUHAMMED (2024) The impact of simulation applications on the problem-solving and decision-making skills of school administrators and prospective administrators: An experimental study Education and Information Technologies, - - -SSCI |
DEMİRTAŞ ZÜLFÜ,USLUKAYA ALPER (2024) The relationships between supervisor and colleague support interaction with teacher presenteeism and work engagement: a multilevel moderated mediated analysis CURRENT PSYCHOLOGY, 16 - 20963 , (43),-SSCI |
USLUKAYA ALPER, ALANOĞLU MÜSLİM, DEMİRTAŞ ZÜLFÜ,ZİNCİRLİ MUHAMMED (2025) Exploring the moderating roles of family-work conflict in the relationship between work-family conflict and teacher well-being Psychology in the Schools, -SSCI
|
ASLAN SERKAN, ALANOĞLU MÜSLİM, KARABATAK SONGÜL (2025) Enhancing 21st-Century Teaching Competencies: The Key Role of Digital Literacy in Connecting Pre-Service Teachers' TPACK Information Development, , -SSCI
|
GÖMLEKSİZ MEHMET NURİ, Doğan Fatma Nur,SİNAN AHMET TURAN (2024) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Eğitimi Bölümüne/Öğretmenliğine Güdülenme Düzeyleri İle İlgili Görüşleri Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1272 - 1288 , (33)- TR DİZİN
|
AKPINAR BURHAN, KÖKSALAN BAHADIR (2024) Eğitimde Maarif Ve Müfredat Yenileme İhtiyacı: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Üzerinden Teorik Bir Analiz Journal of History School- TR DİZİN
|
TANAŞ RAMAZAN, TUNCER MURAT (2024) Öğretmenlerin Program Okuryazarlık, Öğrenme Öğretme Süreci Yeterlikleri, Başarı Hedefleri ve Programa Bağlılıkları Arasındaki İlişkiler Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi (CUED), 426 - 437 , (13) TR DİZİN
|
GÖKYER NECMİ,ŞEN ZEYNEP NİMET (2024) Ortaokullarda Görev Yapan Yöneticilerin Ve Öğretmenlerin Psikolojik Sağlamlık Düzeyleri İle Okul Etkililiği Ve Okul İklimi Algıları Arasındaki İlişki Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 896 - 918 , (14), -TR DİZİN |
KAZU HİLAL, DENİZ Emrullah (2024) Measurement invairance and construct validity of the Turkish version of the learner autonomy scale in a sample of high and secondary school students International Journal of Contemporary Educational Research IJCER, 1 - 19 , (11)- ERİC
|
ERCENGİZ MUSTAFA, YILDIZ BANU,SAVCI MUSTAFA,Griffiths Mark D (2024) Differentiation of self, emotion management skills, and nomophobia among smartphone users: The mediating and moderating roles of intolerance of uncertainty The Social Science Journal, 525 - 539 , (61)-SSCI |
Karagözoğlu Ahmet Alper,BOYDAK ÖZAN MUKADDER (2024) Primary School Teachers' Views on Empowering Leadership and Empowerment Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 93 - 107 , (2024), -ESCI |
BARHA SEMRA, KAN AYŞE ÜLKÜ (2024) İlk Okuma Yazma Öğretimine Yönelik Tutum Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması Journal of History School, 3808 - 3835 TR DİZİN
|
Abed Rusul Qasim, DİKMEN MELİH, AYDEMİR EMRAH, Barua Prabal Datta, DOĞAN ŞENGÜL, TUNCER TÜRKER, Palmer Elizabeth Emma, Ciaccio Edward J., Acharya U. Rajendra (2024) Automated reading level classification model based on improved orbital pattern Multimedia Tools and Applications, - -SCI-Expanded |
KULOĞLU AYŞENUR, BAHÇECİ FERHAT,ORHAN FULYA GÖRKEM (2024) Öğretmen adaylarının öğrenmeye yönelik tutumları ile üstbilişsel farkındalıklarının incelenmesi Turkish Studies-Educational Sciences, 733 - 750 , (19), TR DİZİN
|
ALANOĞLU MÜSLİM,KARABATAK SONGÜL,USLUKAYA ALPER,KULOĞLU AYŞENUR (2024) Adaptation of the quiet quitting scale for teachers to Turkish culture: An empirical psychometric investigation International Journal of Assessment Tools in Education, ERIC
|
DİKMEN SEMİH (2024) Medıatıng Effect Of Cyberbullyıng (Perpetratıon And/Or Vıctımızatıon) On The Relatıonshıp Between Internet Addıctıon And Depressıon International Journal of Education Technology and Scientific, 727 - 742 , (9), H.W. WILSON
|
KAZU İBRAHİM YAŞAR, KUVVETLİ MURAT (2023) A triangulation method on the effectiveness of digital game-based language learning for vocabulary acquisition Education and Information Technologies, 13541 - 13567 , (28), -SSCI
|
KAZU İBRAHİM YAŞAR, KURTOĞLU YALÇIN Cemre (2023) Are Pre-Service Teachers Multicultural Thinkers as 21st Century Educators? CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION, 911 - 946 , (25)-SSCI
|
EROĞLU MEHMET, ÖZBEK RAMAZAN (2023) Examining Teachers' Participation in Professional Development in Terms of Their Demographic Characteristics Excellence in Education Journal, 55 - 81 , (12)-ERIC
|
PULLU SERKAN, KAZU HİLAL (2023) The Effect Of Using Metacognitive Strategy In Social Studies Course On The Acquisition Of Values And Attitude Toward The Course IJOEEC International Journal of Eurasian Education and Culture, 824 - 861 , (8), -H.W. WILSON
|
DONMUŞ KAYA VİLDAN (2022) A bibliometric analysis of using Web 2.0s in educational research area International Online Journal of Education and Teaching, 194 - 216 , (9),-ERIC
|
BALIK CEMİLE, ATİK KARA DERYA (2024) Mesleki Değerlerle İlişkilendirilen Etkinliklerin Öğretmen Adaylarının Farkındalık ve Tutumlarına Etkisi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 242 - 271 -ESCI
|
Quick Access